Followers

Thursday, 14 February 2013

Cuti kami #1

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Wahhh cuti panjang saya ya? Dari hari khamis hari tu las entry smpai ke hari ni. Hurmmm. Since banyak hari ilang, saya kongsikan aje la kisah setiap hari tu ye? Satu per satu.

Jumaat tu, pas aja selesai kerja, terus balik rumah. Penat juga hari tu. dah lama
Tak bizi macam tu kan. Dari pagi sampai petang menguruskan tugasan. Rasa cam
Nak lari sekejap hari tu tapi tak gamak sebab ini adalah permulaan peringkat baru dalam career saya di sini, jadi suma sabarkan diri dan selesaikan semua sebaiknya sebaik di amanahkan. Sekurang kurang nya hari ni saya mampu menyusun gerak apa yang patut dan tidak dalam tugasan saya.

To be honest, tak berapa rajin saya jumaat tu sebab tengok yang lain dah santai habis. Well, mood cuti dah sampai kan? Maka nya semua rilex rilex ja. Saya plak? Tettttt.. Tapi tak apa lah. Saya happy apa yang saya dapat.

Balik petang tu, elok letak beg, memanja dengan mama yang sedang makan nasi, terus keluar balik. Misi petang ni lain pula. Menyelesaikan perbincangan berkenaan plan B saya untuk tahun ni. Yang digarapkan, kali ini bertemu sukses hendaknya. Amin.

Next, sampai ja rumah, terus bersiap dan gerak. Sekejap sangat dirumah ni. Begitupun saya sempat on lappy nak habiskan kerja yang saya mula tadi. Iaitu urusan perubahan akaun trading saya.

Nahh . Elok selesai, bergerak saya. Hantar mama dahulu ke rumah tok dan kemudian terus pulang ke Ipoh. Seriously saya sangat penat. Tak jauh pun saya bawa, sampai ke Bandar Baharu je, saya dah flat. Mujur isteri dah cukup rehat hari ni, dia lah yang take over stereng dari saya.

Satu jam setengah kemudian, kami tiba d lokasi. Kena soal dengn mama, "kenapa balik juga? Kan ke dah lewat? Esok balik la."

Saya jawab, "sian mama tidur sorang malam ni, kami balik juga lah."

Senyum. Angkat beg. Masuk bilik. Terus lena sampai pagi. Tak ingat dah saya sangat lapar sebab saya terlalu letih.

1 comment:

kiera'sakura said...

mekasih abi bawak kitorang balik kampung , terima kasih atas pengorbanan. dan maaf abi letih sgt smpi x ingt lapar ;(

Buta+Pekak+Bisu=CINTA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...